7 Nisan 2009 Salı

Imagine Cup'a katılmak için kendinize güveniniz mi yok?

Üzülerek fark ettiğim bu konuya değinmeden edemiyeceğim.
Maalesef halkımızdaki öğrenciye olan yaklaşım ders notları iyi olan 'HER' (burda her dedim çünkü notları iyi olup gerçekten zeki-akıllı kişiler de var elbet aslıda garip bir yaklaşımda olabilir (: (: )
öğrenci yapamıyacağı yok olarak görülür..Fakat yazılım konusuna değinildiği zaman gerçekten yetersiz şekilde gelişim gösteriyorlar (genelde)sebebi bilgisayar bilimi severek yapıldığında öğrenilebilir...
Aslında böyle görülmesinin bi' zararı yok gibi gözüküyor.Fakat olay Imagine Cup gibi yarışmalara katılmak isteyen ve hobi olarak yazılımla ilgilenen fakat hobiye ayırdığı zaman ile derslere ayırdığı zamanı dengeleyemeyen arkadaşlar bu konuyu çevrelerindeki (genelde aile fertleri) paylaştığı zaman ciddi bir heves kırılması oluşmakta bu konuyu açmasa bile ailenin bakış açısı o yönde olduğu için haklı olarak kişi 'demekki öyleyim' psikolojisine girebilir.
Tabi başarılı öğrencilerin yazılımda sıkıntı yaşamalarıda bu arkadaşları etkiliyor .. Korkmalarına sebebiyet verebiliyor..

Benim burda asıl ulaşmak istediğim kitle açık öğretim ve uzaktan eğitim okuyan arkadaşlar onlar örgün öğretimdeki gibi derslere girme mecburiyeti (bu ciddi bir zaman kaybı olabilir ) olmadıkları için daha rahat yazılıma ve projelerine ağırlık verebilir ve kendi reklamlarını yapma en azından gerçekten profesyonel ve akademik bir ortama girme imkanı bulmaları söz konusudur..

Kendi ekibini kuramayan arkadaşlara da şunu söylemek istiyorum.Diğer üniversitelerdeki kulüp başkanlarıyla e-posta yolu ile iletişime geçin mutlaka yardımcı olacaklardır.İlk olarak Beykent Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Kulübü ve Okan Üniversitesi Bilişim Kulübü'nün bu konuda sizlere yardımcı olacağını söylemek istiyorum...

İçinizde en ufak yazılıma yönelik bir sevgi veya yaklaşım söz konusu ise bunu imagine cup ile ortaya çıkarın!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder